Alla kan! Och ni är dom bästa…

Fasen vad härliga ni är! Tack så hemskt mycket för alla kosttips ni har kommit med. Jag suger åt mig som en svamp och blir inspirerad till tusen. Jag tror det är flera så känner som jag för kosten är inte helt lätt att komma i ordning med. Och jag är nog inte heller helt ensam om att inte äta något från havet. Annars så är ju fisk, tonfisk och annat himla bra när man tränar och vill lägga om kosten. Jag kanske har någon bland mina läsare som vill hjälpa mig med veckans middagstips? Jag tänker att vi kan hjälpa varandra. Jag kommer varje måndag att lägga ut bra recept som kommer att ligga under kategorin Bra kost så alla enkelt kan hitta alla recept! Mejla gärna till mig madeleineilmrud@hotmail.se så publicerar jag gärna era recept.

Ikväll har jag tränat med den HÄR tjejen! Älskar att jag kan inspirera mina nära. Jag tog fram PT´n i mig och visade några enkla övningar som hon kan jobba med. Bl a russian twist. Jag har skrivit om den förut, en av mina favoritövningar faktiskt. Genom att rotera kroppen från sida till sida med hjälp av en vikt eller utan vikt som på bilden nedan så får man en bra träning/övning. Det man ska tänka på är att undvika att böja på ryggen i rörelsen genom att hela tiden hålla bröstet extra högt. Russian Twist är en effektiv övning för att utveckla sin bålstabilitet och man använder magens alla muskler. 

träna46

träna47

Jag fick precis ett sms Tack Madde för att du hejade på mig, känner mig stark och glad. Nu längtar jag till nästa träningspass! Det var precis den känslan jag var ute efter, den och lite träningsvärk imorgon hahaha. Galet roligt! Och väldigt inspirerande. Alla kan, och motion mår man bra av även om det känns tungt i början. Jag hejar på er!

Kram / Madeleine

  1. Den övningen undviker jag pga min kassa rygg. Jag är ganska överrörlig, får lätt ryggskott i länden och har även haft diskbråck, vilket gör att jag ständigt får vara på min vakt och skydda ryggen. Bålstabilitet är då såklart A och O, men rotationsrörelsen som denna övning innehåller ger en stor påfrestning på kotorna och det kan provocera fram en ovälkommen skada.
    Nu har du säkert koll på det och vet att du och din kropp kan hantera övningen, men värt att informera om, då det säkert finns andra med ryggproblem.
    Lycka till i New York!
    Jag har som mål att springa den när jag fyller 50 🙂

Kommentera inlägget

E-postadressen publiceras inte. Obligatoriska fält är märkta *

LOADING..