Tjejmilen 2016 i New York! Följ med oss och spring!

Äntligen kan jag berätta för er vad jag planerar, nu jäklar kör vi! Fick ett samtal av My för ett tag sen Madde hur går det med träningen? Ja hur går det med den? Man blir ju nästan arg på sig själv när man inte kan svara det man egentligen vill. Ursäkt på ursäkt. Många skulle säkert fatta om tid för träning inte fanns, men det där vet både ni och jag att det är skitsnack. Efter åtta barn var jag i mitt livs bästa form. Jag gick ner 32 kilo på åtta veckor och jag blev pigg, jag blev stark och framförallt JAG BLEV EN PIGG MAMMA! Det finns inget som heter jag har ingen tid för det handlar om prioriteringar och karaktär. Jag hade inte satt min fot på ett gym när jag började träna, det fanns inte möjlighet för mig att ta med alla barnen på gym. Men med hjälp av alternativ träning hemma så lyckades jag. Jag hade inte heller några större förutsättningar när det kom till kosten mer än att jag visste att socker och onyttiga saker inte var så bra givetvis. Som ung så spelade jag fotboll, innebandy och höll på en del med gymnastik. Då tänkte man ju inte så mycket på kosten kanske, man höll sig aktiv och det räckte.

Jag såg mig själv på tv och började gråta!

Man är den man är och oavsett hur man ser ut så handlar det om att man måste trivas med sig själv. Och så länge man inte skadar sig själv på något sätt så är det upp till var och en och tycka och känna. Jag orkade inte leka med mina barn och jag var alltid trött. Det enda jag längtade efter var att få sätta mig i soffan och dricka min cola (fastän det kändes fel!) . Vi spelade in vår allra första säsong av Familjen Annorlunda och då såg jag med egna ögon vad jag hade gjort med mig själv och började gråta. Det blev min vändpunkt. Kort efteråt så tog jag mig i kragen och då hade jag många runtomkring  mig som erbjöd mig sin hjälp och pepp. Det var skönt att få det stödet i början, jag behövde verkligen det. Och efter kostupplägg och ett strikt träningsschema (jag skriver strikt men det handlade faktiskt bara om daglig motion) så började det hända grejer efter bara två veckor. Och det största av allt jag kunde springa med mina barn igen! Strax därefter så påbörjade jag min PT utbildning.

 Endometrios kommer jag får leva med i resten av mitt liv men jag har aktivt valt att inte stoppa i mig några hormoner som påverkar min kroppsform mera. Slutade efter jul och mår sååå mycket bättre psykiskt, dels av att jag gått ner i vikt och kan röra mig bättre igen men också för att hormonerna inte påverkar mig längre. Och även om det inte finns något vetenskapligt bevis för det så är jag övertygad om att jag mår bättre i min sjukdom pga att jag tränar. Livet formar oss och med åren så infinner sig lätt stagnation i så väl tanke som handlande. Vi tror oss ofta veta bäst, men ser allt som oftast inte med klara ögon på oss själva. Därför så blev Mys samtal ännu en vändpunkt i mitt liv. Nu sitter jag här med facit i hand och en hel del motgångar som jag egentligen inte kunde påverka, men jag är verkligen taggad för att fixa det här och nästa gång någon frågar hur det går med träning så ska jag glatt berätta att det går superbra och nu ska jag springa igen!

När jag fick frågan att följa med till New York så kände jag direkt att det här ska jag göra! När man springer blir man glad. Löpning minskar utsöndring av adrenalin och kortisol vilket håller stresshormonerna i schack samtidig som kroppens egna antistresshormoner tillverkning ökar. Löpning stärker muskler och skelett. Tack vare ökad utsöndring av noradrenalin, dopamin och serotonin är löpare mindre benägna för humörsvängningar. Det finns så mycket positivt att säga om löpning. Att få göra det här tillsamman med Spring TimeMy och er som vill följa med känns helt fantastiskt! Dessutom så känns det som om jag får en revenge då jag tvingats ställa in två resor till marbella pga sjukdom. Nu finns det inget som stoppar mig.

Följ med oss och spring!

New York, statspuls, shopping, morgonträning i Central Park?! Tjej-häng, träning och så mycket mera!

newyork1

Jag hoppas ni vill följa med! Just nu har jag fixat en superbra rabatt för er som vill följa med, med koden ILMRUD så får du 1009:- rabatt på weekend resan och 1500:- rabatt på veckoresan!

Detta ingår i resan:

New York Tjejmil 2016

Resealternativ:
Veckoresa 5-12 juni
Weekendresa 9-13 juni

Loppdag: 11 juni 2016

Följande ingår i resans pris:

* Flyg t/r Arlanda/Köpenhamn-New York
* Transfer t/r Newark- Beacon Hotel
* Logi i vald rumstyp på Beacon Hotel
* Morgonjogg och andra aktiviteter i Central Park varje morgon. (Galet kul! ) 
* Spontana utflykter. Tex Brooklyn Bridge och High Line
* Reseledning och service av Springtime Resor.

Här är lite bilder från förra årets resa till New York!

newyork2

newyork3

Jag har alltid sagt att jag vill åka till New York, men att få göra det med en nära vän och bloggkollega och er bloggläsare är så jäkla grymt att jag vill skrika! Vi peppar varandra och stöttar, vi kommer göra en resa för livet och jag är helt säker på att vi kommer få vänner för livet! Och som fotograf kommer jag definitivt packa med mig kameran.

Nu har vi några månader på oss att få upp konditionen och träna inför loppet!

Läs mera på Spring Times hemsida HÄR och glöm inte koden! Hoppas ni följer med ♥

Förutom möten och fix idag så har jag ännu en gång varit uppe med EmmyLou på vårdcentralen. Vi var på akuten igårkväll och de hittade inget fel på henne mer än att hon har väldigt hög feber. de tog ingen crp eller tittade i halsen så därför kände jag idag att jag ville att de skulle kolla upp det för säkerhets skull. Doktorn tittade i halsen, lite röd men inget allvarligt. Sänkan var under fem så inget visade att hon skulle vara i behov av antibiotika. Suck. Jag blir galen på detta. Jag vill bara att hon ska få må bra snart. Och även om doktorn inte tycker att febern är farlig i sig så kan fortfarande orsaken vara oroande. Jag ger det två dagar till sen åker jag in med henne till Linköping istället.

Avrundar denna fredagkväll med ett glas mat-Tina. Och inatt ska jag drömma om New York baby!

Kram / Madeleine

  1. Ida skriver:

    Gymet är ju också jätteviktigt otroligt viktigt att bygga upp muskulaturen runt knät innan man börjar göra några längre löprundor. Är otroligt mycket skaderisk med löpning om man har dåligt med muskler. Så kompletter med tunga knäböj 5*5 så du stärker upp.

  2. Gud va kul! Jag har sprungit tjejmilen i Sverige En gång, det var ett stort steg för mig eftersom jag generellt inte gillar att springa. Hade fött min mellanson bara några månader innan och sprang ca 4-5 km några gånger innan jag gav mig på det. Nu har jag precis fått min tredje son, annars hade det varit kul att haka på.

  3. Jag behöver också ta mig i kragen och börja träna och sluta äta onyttigt. Men det är så svårt. Jag är ingen träningsmänniska och jag älskar mat och sötsaker.

  4. Hannah skriver:

    Heja heja Madde! Vad roligt, det här blir verkligen din revenge! Och ärligt talat gråt inga floder för att du missade Marbella det här så mycket coolare.

    Det skulle vara roligt om du någon gång kunde föreläsa om träning, livet och pusslet.

    Kram

  5. Henrik skriver:

    Vet du om det finns något mera lopp som inte bara riktar in sig för kvinnor?

Lämna ett svar till Madelene Avbryt svar

E-postadressen publiceras inte. Obligatoriska fält är märkta *

LOADING..